Selvom den nye messe DialabXpo først finder sted i dagene 24.- 26. september 2019 i Lokomotivværkstedet i København, blev der taget en slags forskud på glæderne ved et kick-off samme sted i mandags. Arrangementet var til glæde for udstillerne. Det var delt i tre sessioner, to store og en lille kort afslutning, der handlede om de tre aktivitetsspor, der findes på messen.
Netop de tre spor er faktisk vigtige, fortalte projektleder for messen, John Jensen fra Messecenter Herning (MCH), der står bag messen sammen med brancheforeningen Dialab.
– Selvom jeres stande er vigtige for de besøgende, så viser vores erfaring, at det faktisk ikke er nok. Der skal ske noget mere på en messe, forklarede han, og det ekstra er blandt andet de tre spor, Business/trade tirsdag den 24., Science om onsdagen og Future på messens sidste dag.
Inden det kommer så vidt, er der en masse praktik, man som udstiller er nødt til at forholde sig til, så messen er klar til de besøgende. Det handler naturligvis om alt omkring standopbygning, men i lige så høj grad om, at man som udstiller også har et medansvar for, at messen kan tiltrække mange besøgende.
DiaLabXpo er en helt ny messe, der skifter mellem København i de ulige år og Messecenter Herning sammen med fødevareteknologimessen FoodTech i de lige år, og derfor er det ekstra vigtigt at få en god start.
– Det kan I være med til, sagde John Jensen, der gav ordet til reklamemand Ib Potter fra virksomheden Co3, der gav en masse gode råd til, hvordan man som virksomhed kan skrue en effektiv annoncering sammen – gode råd om selve messen og mere generelt.
På nuværende tidspunkt er der solgt 62 stande.