Allerede nu, flere måneder før arrangementet finder sted, kan DiaLabXpo berette om massiv opbakning og næsten fuldstændigt udsolgt af stande.
Eventen blev aflyst i 2020, som så mange andre, men her i 2021 er den klar igen i dagene 22.-23. september på Docken i København.
Nu komprimeret til 2 dage, hvor temaerne er digitalisering, bæredygtighed, COVID-19 og Indkøbernes Dag, og der er fri entré og konferencedeltagelse.
Vi har skabt et fælles eventfyrtårn i branchen som virksomheder, faglige selskaber, organisationer og forskningsinstitutioner kan samles om, siger formand for udstillingsudvalget i brancheforeningen DiaLab og administrerende direktør i Holm & Halby, Morten Dyrner.
Aflysningerne af alle arrangementer af denne art i 2020 har vist, at behovet for at mødes med branchefolk, er langt vigtigere end mange sikkert havde troet.
Det gælder både at holde det faglige netværk i gang, og holde sig ajour med nyhederne indenfor ens fagområde.
I vores branche køber du af dem, du har tillid til, og det opbygger man bedst, når man bruger alle sanser. Det har jeg fået bekræftet gennem de 25 år, jeg har arbejdet med dette. Desuden er de fleste folk jo ved at blive mere end trætte af teams, hjemmearbejde og indespærring, så vi trænger til at komme ud og afsted for at blive beriget med nyheder og faglige oplæg om f.eks. læringen fra covid-19. Selvom man måske kun kan trække en halv eller hel dag ud af kalenderen, så kan det gøre en stor forskel, konstaterer Henriette Scharling, der er aktiv i DiaLabXpo-komitéen.